Zespół Opieki Zdrowotnej

w Ropczycach

Aktualności

 

TELEPLATFORMA PIERWSZEGO KONTAKTU

 

TPK – Twoja pomoc medyczna w godzinach wieczornych, w weekendy i święta

Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK

800 137 200

Otrzymasz niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych,

w weekendy oraz święta

 

Połączenie jest bezpłatne i może być wykonane tylko z Polski, ponieważ platforma jest przeznaczona tylko dla osób ubezpieczonych i mieszkających w naszym kraju.

TPK działa na podobnych zasadach do nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, z tą różnicą, że konsultacje udzielane są przez telefon. Jeśli poradnia lekarza rodzinnego jest już zamknięta, a stan zdrowia budzi Twój niepokój, wtedy możesz skorzystać ze zdalnej porady z pielęgniarką lub położną, bądź z lekarzem. Po połączeniu pacjent odsłucha komunikat o możliwości wyboru języka, w którym będzie udzielana konsultacja. W pierwszej kolejności z pacjentem połączy się pielęgniarka i położna. Po sprawdzeniu danych pacjenta pod kątem uprawnień do świadczeń opieki zdrowotnej i zarejestrowaniu zgłoszenia przeprowadzony zostanie wywiad niezbędny do oceny stanu zdrowia pacjenta. Jeśli pielęgniarka lub położna uzna, że pacjent potrzebuje dodatkowej konsultacji, wówczas przekieruje pacjenta do lekarza, podczas tego samego połączenia.

Podczas połączenia, w razie potrzeby , personel medyczny może wystawić:

  • e-receptę
  • e-skierowanie
  • e-zwolnienie
  • oraz udzielić porad do dalszego postępowania

Gdy będzie potrzebna pilna interwencja medyczna, lekarz zaleci wezwanie do pacjenta zespołu ratownictwa medycznego. Może także skierować pacjenta do najbliższej stacjonarnej placówki nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, jeśli pacjent będzie wymagał osobistego kontaktu z lekarzem.

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu jest dostępna poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej;

  • w godzinach
  • w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach następnego dnia
  • oraz w kilku językach obcych: angielskim, rosyjskim i ukraińskim.

Z platformy mogą korzystać również osoby niesłyszące. Specjalnie z myślą o nich, teleplatforma oferuje udzielanie porad przez specjalny wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego.

Dowiedz się więcej i w razie nagłego zachorowania w nocy, weekend lub święto wybierz numer:

800 137 200

 

Ropczyce, 31 marca 2021 r.

 

Zespół Opieki Zdrowotnej w Ropczycach informuje, że w związku z Decyzją Wojewody Podkarpackiego z d. 30.03 2021 r. polecającą utworzenie 20 dodatkowych łóżek dla pacjentów z potwierdzonym zakażeniem SARS-CoV-2, zachodzi konieczność przeorganizowania funkcjonowania Szpitala Powiatowego im. Św. O. Pio w Sędziszowie Młp., tj. wstrzymuje się od dnia 01.04.2021 r. przyjęcia pacjentów w Oddziale Neurologii oraz od dnia 02.04.2021 r. w Oddziale Chirurgii Planowej.

Powyższe działanie podyktowane jest koniecznością skierowania personelu medycznego z tych oddziałów, głównie lekarzy i pielęgniarek, dla zabezpieczenia opieki nad pacjentami z potwierdzonym zakażeniem SARS-CoV-2, korzystającymi z 20 dodatkowo utworzonych łóżek.

Przepraszamy z zaistniałe w zwiazku z tym utrudnienia.

 

Dyrektor Zespoły Opieki Zdrowotnej w Ropczycach

                             (-)

                     Adam Pachlita

 

 

 

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Pacjentów Szpitala Powiatowego im. Św. O. Pio w Sędziszowie Młp. i ich rodzin, ułatwiamy z dniem 01.04.2021 r. możliwość kontaktu i uzyskania informacji o pacjencie przez osoby upoważnione. W tym celu zostają uruchomione dodatkowe numery telefonów kontaktowych:

 

Jednostka

Numer

Godziny

  Izba Przyjęć 501 576 402 całodobowo
  Oddział Chorób Wewnętrznych 501 576 453

 

 

10:00-14:00

  Oddział COVID 501 578 456
  Oddział Anestezjologii i Intensywnej Terapii 501 580 273
  Zakład Pielęgnacyjno-Opiekuńczy 501 579 433

 

Powyższe działania spowodowane są obecną sytuacją epidemiologiczną COVID-19, która zobowiązuje nas do zapewnienia bezpieczeństwa pacjentom, ich rodzinom oraz personelowi Szpitala. Ułatwi to trudny czas pobytu pacjenta w Szpitalu.

 

 

Od 16 marca 2021 r. zmieniają się zasady korzystania z podstawowej opieki zdrowotnej.

 

Lekarz pierwszego kontaktu nie może, poza kilkoma sytuacjami, narzucić Ci wizyty w formie teleporady. To Ty wybierasz, jaką formę wizyty preferujesz. 

 

Twój lekarz nie może odmówić Ci bezpośredniej wizyty, gdy:

  • Nie wyrażasz zgody na teleporadę – Ty lub Twój opiekun ustawowy.
  • Cierpisz na przewlekłą chorobę i nastąpiło pogorszenie lub zmieniły się objawy.
  • Istnieje podejrzenie choroby nowotworowej.
  • Twoje dziecko nie ma jeszcze 6 lat.
  • Masz pierwszą wizytę u lekarza, pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki zdrowotnej, których wskazałeś w deklaracji wyboru.

Korzystasz z teleporady, gdy:

  • Istnieje podejrzenie zakażenia wirusem SARS-CoV-2.
  • Potrzebujesz recepty na leki niezbędne do kontynuacji leczenia, a lekarz ma Twoją dokumentację medyczną.
  • Potrzebujesz zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację poprzedniego zlecenia, a lekarz ma Twoją dokumentację medyczną.
  • Potrzebujesz zaświadczenie o stanie zdrowia.
  • Twoje dziecko, które nie ma 6 lat, korzysta z porady kontrolnej, którą lekarz ustalił podczas bezpośredniej wizyty i która nie polega na fizycznym badaniu.

Co uzyskasz przez teleporadę u swojego lekarza:

  • zalecenia,
  • e-zwolnienie,
  • e-skierowanie,
  • zlecenie na test na koronawirusa,
  • e-receptę,
  • sugestię bezpośredniej wizyty w przychodni lub kontaktu z pogotowiem ratunkowym (jeśli Twój stan zdrowia będzie tego wymagał).

 

 

 

W budynku ZOZ Ropczyce przy ul. Wyszyńskiego 54, wejście do korytarza windy od strony parkingu zostało na czas pandemii ograniczone. W przypadku potrzeby skorzystania z windy w godzinach od 7:00 do 18:00 prosimy dzwonić na nr 516 492 160. Pracownik odbierający telefon otworzy drzwi i umożliwi skorzystanie z dodatkowego wejścia do bydynku.