Zespół Opieki Zdrowotnej

w Ropczycach

Szczepienia przeciw Covid

 

covid 19

 

Zespół Opieki Zdrowotnej informuje, że Szpital Powiatowy w Sędziszowie Małopolskim im. Św. O. Pio, przy ul. Wyspiańskiego 14, jest szpitalem węzłowym, wykonującym szczepienia przeciw COVID dla personelu własnego i zewnętrznych podmiotów medycznych.

 

  • Koordynator ds. szczepień przeciw Covid: Maria Cebula
  • Kontakt mailowy w sprawie szczepień Covid: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Zgoda_na_przetwarzanie_danych.pdf

 

Dane kontaktowe w sprawie szczepień znajdują się w artykułach poniżej.

   

banner ramkowy szczepimysie

  

szczepionki

 

Od wtorku, 4 maja 2021 r. w Powiecie Ropczycko-Sędziszowskim funkcjonują dwa Punkty Szczepień Powszechnych:

  • w Ropczycach przy ul. Konopnickiej 2, w budynku Hali Widowiskowo Sportowej
    - tel. 722 029 112,
  • w Sędziszowie Małopolskim przy ul. Rynek 9 (dawny budynek Szkoły Podstawowej nr 2)
    - tel. 722 025 112.

Są one czynne przez wszystkie dni tygodnia w godzinach od 8:00 do 18:00.

 

Na szczepienie przeciwko COVID-19 w tych punktach można zarejestrować się elektronicznie za pomocą Internetowego Konta Pacjenta (IKP) na stronie https://pacjent.gov.pl lub zadzwoniąc na specjalnie uruchomioną infolinię Narodowego Programu Szczepień (989 lub 22 62 62 989). Konsultanci pomogą znaleźć punkt szczepień niedaleko miejsca zamieszkania, z dogodnym terminem.

 

Możliwe są również zapisy telefoniczne na numery telefonów przygotowane dla naszych punktów (podane wyżej) w dni powszednie w godzinach 8:00-16:00.

Jeśli masz taką możliwość, przed przyjściem na szczepienie wydrukuj i wypełnij odręcznie "Kwestionariusz wstępnego wywiadu". To znacząco usprawni proces szczepienia.

 

Uwaga: Organizacja szczepień powszechnych może się zmienić. Mogą pojawić się również dodatkowe informacje i uszczegółowienia, których proszę szukać w tym miejscu wkrótce.

 

 

 

Poniżej zestawiono materiały szkoleniowe i informacje dla zespołów realizujących szczepienia przeciwko Covid-19.

 

Obsługa procesu szczepień odbywa się przy wykorzystaniu dwóch aplikacji internetowych:

  • https://gabinet.gov.pl - tu lekarz wykonuje kwalifikację pacjenta do szczepienia, a pielęgniarka wykonujaca szczepienie ewidencjonuje to szczepienie;
  • https://pwdl.erejestracja.ezdrowie.gov.pl - to aplikacja e-Rejestracji, w której następuje planowanie slotów czasowych i wizyt pacjentów oraz zatwierdzanie zdarzenia zaszczepienia lub rezygnacji.

 

Linki do filmów instruktażowych:

  

Podstawowe zasady dotyczące szczepień w systemie P1 (gabinet.gov.pl) i systemie e-Rejestracji

  1. Większość e-skierowań jest wystawiana automatycznie przez system P1 (dotyczy to między innymi szczepień populacyjnych). W niektórych przypadkach (np. osoba nieposiadająca PESEL, wygaśnięcie ważności e-skierowania, osoby szczepione w DPS poniżej ww. roku życia), e-skierowanie jest wystawiane indywidualnie przez lekarza. Należy pamiętać, że e-skierowanie na szczepienie wystawia się na: procedurę (ICD-9) 99.557 – Szczepienie przeciw COVID-19 oraz rozpoznanie (ICD-10) Z25.8 - Potrzeba szczepień przeciwko innym określonym pojedynczym chorobom wirusowym.

  2. Status e-skierowania na szczepienie należy zmienić na „u realizatora” tuż po podaniu pierwszej dawki szczepionki oraz na „zrealizowano” po podaniu jej drugiej dawki (zmiany statusu e-skierowania realizowane są z poziomu gabinet.gov.pl lub e-Rejestracji). Dla szczepień populacyjnych, dla których e-skierowanie jest wystawione automatycznie i dla których wizyty sa planowane w slotach czasowych za pośrednictwem e-Rejestracji, zmianę statusu skierowania realizujemy w aplikacji e-Rejestracja, a nie w gabinet.gov.pl, zarówno po pierwszym, jak i drugim szczepieniu.

  3. Zapisanie statusu wizyty „zrealizowana” w e-Rejestracja powoduje zmianę statusu skierowania w systemie P1 odpowiednio na „u realizatora” dla pierwszej dawki szczepienia i „zrealizowane” dla drugiej dawki szczepienia. Zapisanie statusu wizyty jest nieodwracalne i nie ma możliwości edytowania wizyty, w tym zmiany zapisanego statusu wizyty.

  4. Ważne, m.in. dla poprawności procesów w e-Rejestracji, by zmiana statusu skierowania następowała niezwłocznie po podaniu danej dawki szczepionki.

  5. Wpis do e-Karty Szczepień w zakresie kwalifikacji oraz szczepienia należy wprowadzić w terminie do 24h od danej czynności.

  6. e-Karta Szczepień powinna zostać wypełniona (wpis o kwalifikacji lub szczepieniu) i podpisana przez osobę, która zrealizowała daną czynność tj. dokonała kwalifikacji lub szczepienia (a więc z reguły najpierw wpisu o kwalifikacji dokonuje lekarz, a następnie pielęgniarka lub inna osoba wykonująca szczepienie).

  7. Sloty zewnętrzne są dedykowane do zapisywania się każdym z dostępnych kanałów (Infolinia NPS, elektronicznie, bezpośrednio w punkcie szczepień), natomiast sloty wewnętrzne są dostępne do zapisywania wyłącznie przez punkty szczepień. Preferowane są sloty zewnętrzne, ponieważ gwarantują one większą dostępność zapisów dla pacjentów, w tym zapobiegają tworzeniu się kolejek oczekujących pod placówkami medycznymi. W Powszechnym Punkcie Szczepień stosujemy wyłącznie sloty zewnętrzne.

  8. Sloty (terminy) na szczepienie drugą dawką należy w e-Rejestracji oznaczać znacznikiem „dawka 2”.

  9. Na pierwszą dawkę szczepienia pacjenci umawiają się dowolnym kanałem (Infolinia NPS, elektronicznie lub bezpośrednio w wybranym punkcie szczepień), natomiast umówienie na drugą dawkę zawsze powinno nastąpić bezpośrednio w punkcie, w którym podano dawkę pierwszą i na szczepienie do tego punktu (pierwsza i druga dawka szczepionki są zawsze podawane w tym samym punkcie szczepień, odstępstwo od tej zasady dopuszczalne jest tylko wyjątkowo np. w przypadku zakończenia działalności punktu szczepień).

 

 

Proces rejestracji powszechnych szczepień Polaków przeciwko SARS-CoV-2 ruszy prawdopodobnie 15 stycznia tego roku. Jak zapewnia Ministerstwo Zdrowia, procedura będzie prosta i bezpieczna.

Procesu rejestracji można dokonać na kilka sposobów:

  1. zapisać się bezpośrednio u swojego lekarza rodzinnego,
  2. zadzwonić na specjalnie uruchomioną infolinię Narodowego Programu Szczepień (989 lub 22 62 62 989);
  3. zapisać się przez Internetowe Konto pacjenta.

Po rejestracji pacjent dostanie e-skierowanie, a sam proces umówienia na szczepienie będzie oparty o centralny system e-rejestracji, integrujący indywidualne grafiki przyjęć poszczególnych punktów szczepień.

Na szczepienie można będzie się umówić za pomocą Internetowego Konta Pacjenta, za pośrednictwem placówki, w której wystawiono e-skierowanie, bezpośrednio w punkcie szczepień lub za pomocą infolinii.

 

Bezpośredni kontakt do punktu szczepień przeciwko COVID-19 w godz. 7:30 - 13:30:

  • 504 947 892 w Sędziszowie Małopolskim,
  • 517 365 564 w Ropczycach. 

 

Kiedy zgłosić się na szczepienie?

Po dokonaniu rezerwacji system wyśle do pacjenta wiadomość SMS z informacją o terminie i miejscu szczepienia. Kolejna wiadomość zostanie wysłana na dzień przed planowaną wizytą. Co ważne, pacjent od razu umawia się na dwie wizyty, celem przyjęcia pierwszej i drugiej dawki szczepionki. Dzień przed drugim terminem ponownie dostanie wiadomość z przypomnieniem.

 
 
WAŻNE

Szczepienie przeciw SARS-CoV-2 jest dobrowolne i darmowe. Nie będzie możliwości samodzielnego zakupienia (otrzymania) szczepionki w aptece. Obecnie dopuszczony do użytku preparat musi być przechowywany w odpowiedniej, bardzo niskiej temperaturze.

Informacja o tym, że szczepienie się odbyło, będzie wprowadzona do e-karty szczepień, a sam pacjent otrzyma również zaświadczenie o szczepieniu.

 

tlo twitter